Cun total de dúas sesións teóricas nos 18 centros, que son impartidos por tres educadores, e unha terceira sesión práctica no Parque Infantil de Tráfico.
1.- Programación- Plan de formación de peón, condutor de bicicleta e ocupante en turismo ou autobús escolar. Complementos con vídeos.
2.- Prácticas de peón e condutor de bicicleta e karts. De forma organizado xirar visita o Parque infantil de tráfico.
3.- Pedalada pola cidade en bicicleta. Plan de tráfico e percorrido.
4.- Programa da primeira Sesión na aula
1.- Breve presentación do axente educador.
2.- Funcións da Policía Local de Pontevedra.
3.- O alumno como peón en zonas rurais e urbanas.
4.- Breve introdución os sinais.
5.- Entrega de carnés firmados.
6.- Comunicar concurso de redacción da carta dirixida os pais. Entrega de Bases.
5.1-Programa da segunda sesión na aula:
1.-Breve presentación recordando a primeira visita.
2.-Uso responsable da bicicleta, (sinalización, elementos de seguridade, desprazamentos rurais e urbanos).
3.-Uso responsable do transporte escolar e automóbil.
4.- Vídeo complementario.
5.- Firma na segunda sesión dos carnés.
6.- Programa da terceira Sesión no parque de tráfico de Mollabao.
1.- Prácticas como peón, ciclista e condutor de kart. Utilización de beirarrúas e cruce de rúas con seguridade. Utilización da calzada, preferencias de paso e sinalización de manobras.
7.-Contidos da primeira sesión:
a) Como se circula como peón en zona urbana nas rúas e beirarrúas.
· Camiñar polas beirarrúas.
· Cruzar nos paso de peóns.
· Como cruzar a rúa se non hai paso de peóns.
· Como cruzar nas intersección reguladas por semáforos
· Como cruzar a rúa cando o tráfico é regulado por un axente.
· Malas prácticas nas beirarrúas.
· A utilización do monopatín.
b) Como se circula como peón en zona rural, sen beirarrúas.
. Camiñar pola esquerda.
· Camiñas ir en fila india.
· Como cruzar a calzada
· Como facernos notar de noite.
c) Os Sinais
8.- Contidos da segunda sesión.
a) Circulación en bicicleta en zonas urbanas nas rúas e beirarrúas.
· Normas de utilización da bicicleta.
· Os carrís carrís bici.
· A utilización da bici en grupo.
· A bici e os sinais de tráfico.
· A velocidade.
· A sinalización da manobras.
· A utilización do casco e outras medidas de seguridade
. Circulación en bicicleta en zonas rurais sen beirarrúas.
· A circulación en bici en grupo.
· A circulación en bici pola noite.
· Se deberá circular obrigatoriamente co casco.
· Respectar as sinais.
· Non utilizar auriculares.
c) Uso responsable do transporte escolar e automóbil. Hai que facer un uso
responsable no transporte escolar, cumprindo a normativa e tendo coidado cos
demais usuarios.
9.- Contidos terceira sesión.
Prácticas como peón, ciclista e condutor de kart no parque de tráfico da P.L.
. Utilización de beirarrúas e cruce de rúas con seguridade.
. Utilización da calzada, preferencias de paso e sinalización de manobras.
10.- Realización prácticas.
Os alumnos repártense en grupos, un grupo de 3 alumnos realizará a práctica como peóns transitando polas beirarrúas, realizando cruces de vías polos lugares sinalizados, respectando a sinalización. O mesmo tempo outro grupo de 3 escolares estará circulando pola pista coas bicicletas, respectando a sinalización, horizontal, vertical e semafórica. E o outro grupo de 3 realizará prácticas como condutor de karts respectando a mesma sinalización. Os grupos iran rotando para que todos pasen polos diferentes actividades. Danse as explicacións necesarias controlando o desenrolo da práctica, corrixindo os erros dos escolares, e realizando sinais de axentes de tráfico.
-
Obxectivos destas prácticas
· Formar os menores en materia de seguridade viaria.
· Previr os accidentes de tráfico, combinado a teoría coa práctica e cos xogos.
· Dar a coñecer situacións de risco .
· Concienciar os menores na necesidade de utilizar elementos de
seguridade.
· Acercar os menores actitudes cívicas e de convivencia.
· Fomentar o respecto e a solidariedade.
· Dar a coñecer as consecuencias dos actos irresponsables.
· Aprender a desprazarse con seguridade.
b) Material entregado ós alumnos de educación primaria:
1).-Na primeira visita entregase de un carné para cada alumno, un libro de 1 pulga, 5 amigos e un tándem de educación vial, un folleto da publicidade da campaña unha pegatina e un bolígrafo, o centro entregaráselle unha pizarra de incidencias en autobuses, dous carteis de Campaña de educación viaria, e dous carteis do peón. Para educación infantil dous carteis de “O Neno tamén viaxa seguro”, e as unidades didácticas en formato dixital para os docentes.
2).-Na segunda visita .- Facemos entrega de dous carteis do” Explorador”, dous carteis de “O Ciclista” e un porta lapis e un lapis para cada alumno.
3).-Na terceira visita (no Parque Infantil de Tráfico) .- Facemos entrega a cada alumno dunha camiseta, unha gorra e un brazalete refráctante.
4) Pedalada pola cidade: facemos entrega de chalecos reflectantes, que serán entregados aos participantes antes da actividade.
· Libro de Fina Casalderrey: faise entrega de un libro a cada alumno de 5º de Educación Primaria.