Mellor a pé - page 20

12
A inversión completadasprioridades
Priorizando nidiamenteamobilidade peonil, coa conseguinte e ne-
cesaria restrición do tráfico rodado, actuando sobre o estaciona-
mento, e establecendo o concepto de “necesidade”, as
intensidades de tráficomotorizado vólvensemanexábeis, o trans-
porte público en superficie deixa de ter problemas, e amobilidade
ciclista vólvese cómoda tanto coexistindo na calzada co tráfico cal-
mado como polos paseos ebeirarrúas.
Somos conscientes de que cada cidade ten o seu tamaño e as
súas características diferentes, pero non vemos ningunha razón
convincente para queestes principios de actuacións non sexan vá-
lidos en todas as cidades. Comomoito, habería que sectorizar as
cidades de tamaños grandes e tratar zonas urbanas concretas deli-
mitadas polo viario principal, ou sexa, o que ten funcións inter-zo-
nais; pero zonas amplas, consistentes, e sen estrangulamentos nas
interseccións con estas vías parcialmente excepcionadas.
A nosa experiencia amosa que a solución ámobilidade e a segu-
ridade urbana ven polo camiño de dar a primacía absoluta a
mobilidade peonil entre todos os tipos demobilidade urbana
13
Amododeepílogo
Nunha reportaxe sobre “Aque soanas
cidades”, nas amplísimas zonas dePon-
tevedra tratadas conestes criterios, a
conclusión aque chegaronos autores
foi que os sons dominantes enPonteve-
dra son os trinos dos paxaros eas voces
dos nenos. Pode parecer idílico, bucó-
lico, estraño e irreal, pero o certo éque
así resulta ser na realidade; o que sor-
prende aos visitantes afeitos aoutros
ambientes urbanos é opredominio dos
sons citados ou, candonon soan nin
nenos nin paxaros, oescaso ruídoam-
biente.
As vantaxes en canto a calidade urbana
ea seguridade vial son tanevidentes,
profundas e contrastábeis, que compen-
san conmoitoo esforzoe removenas
posíbeis reticencias iniciais. Estamos
convencidos deque esteé o camiño
para amobilidadee a seguridade nas ci-
dades, deque a solución só poderá vir
dunha claraprimacía, que nonexclusivi-
dade, damobilidade peonil en ámbitos
urbanos.
1...,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19 21,22,23,24
Powered by FlippingBook