DUBAI - Voz de Galicia - page 15

15
3DEMARZODEL2015
Apacificacióndo tráfico
Convivir esvivir enPontevedra
P
asearporPontevedra,quieredecirperderseapieen
suscalles, sentarsea lasombradeunárbol,pasearal
bordedel río, irdecompras andando, dejarque tus
hijos vayan solos caminando al cole, circular enbici sin
prisasocorrer cercade la ría, pararte
a charlar con el vecino cuando vas a
comprar labarradepandecadadíasin
encontrarobstáculosquete lo impidan,
sintropezarconunacirculaciónendia-
bladaycochesmal aparcadosdelante
de tuportal. Respirar el aire sin con-
taminación y contemplar sinprisas la vida cotidiana de
lospontevedresesy susvisitantes, ha sidoyesun sueño
cumplido.
Fácilmente nos olvidamos de lo pasado, lamemoria
olvida loque lemolesta, perodeberíamos echar lavista
atrásparapoderreconocerel inmensotrabajoquedurante
estos años se ha realizado, con esfuerzos, por parte de
todos. ElAyuntamientoha tomadodecisiones valientes
porque desde el primermomento tenía la visión acer-
tada de que lograr quitar la circulación de los vehícu-
los iba a cambiar lavidade sus vecinos; los comercian-
tes, siemprereticentesyahoraencantados, losvecinos/
conductoresde losbarriosqueprotestabanpor lospasos
depeatónelevados, peroahorasabenque iramásde30
kilómetrospor horaesun riesgopara lospeatones, que
peatones somos todos. Poco a poco, pero con un paso
firme, con una buena pedagogía y voluntad política, se
haconseguido.
Pontevedra hoy es una ciudad peatonal, pero, sobre
todo, segura para sus habitantes, un ejemplo a seguir
paramuchas. Es comounbuen libroquenos gusta leer
y que enseña, así la vemos y así la tenemos que cuidar.
STOPAccidentes se alegra del reconocimientomun-
dial, pero, no nos engañemos, quedamucho por hacer,
la ciudad es el espejodonde semiran sus ciudadanos y
paraseguirsiendounmodelodeconvivencia implicaun
compromisosocialyeducacionalqueobligaamantener
valoresde solidaridadyde respetoesuna responsabili-
dadcompartida.
Opinión
JEANNEPICARD
DelegadadeSTOP
Accidentes en
Galicia
A limitacióna30quilómetrosporhora implantouse inicialmentenocascourbanoe logoestendeuseapuntosdo rural |
CAPOTILLO
A
smedidas de calmado
do tráfico, talescomoa instalaciónde
lombosou limitar avelocidademáxi-
ma a trinta quilómetros por hora, te-
ñen o seu espello en Pontevedra na
reducióndos accidentesda siniestra-
lidade, pero tamén da lesividade. As
autoridades policiais asumen que é
imposibleacadar acifradeceroacci-
dentesaovolante, poloqueoseuem-
peño, ademaisde reducir ascolisións
eatropelos, équeestes feitos sexano
máis levesposiblesparaosafectados.
Nestesenso,nosenodaPolicíaLocal
teñenclaroqueexistenunha seriede
causascomúnsqueacostumanaestar
presentes enmoitos dos accidentes
rexistradospolaDGT:velocidade ina-
decuada ou, moitas veces, excesiva,
despistespoloempregodomóbil,con-
sumo de alcohol... No caso concreto
dePontevedra, a estas circunstancias
haberíaquesumaroparqueautomobi-
lísticoexistente, queno2014 rondaba
os54.000vehículosnunhapoboación
censadadealgomásde82.600persoas.
O próximo 1 de setembro se cum-
priráoquinto aniversarioda implan-
tacióndunhamedidaque,neste lustro,
se converteu en crucial para explicar
a evolucióndescendente da acciden-
talidade.Aquelprimeirodesetembro
do 2010 entrou en vigor a normativa
que implantabao limitedevelocidade
de 30quilómetrosporhoraen todoo
cascourbano.Namentedasautorida-
desmunicipais, a tese doObservato-
rioEuropeodeSeguridadeViariaque
afirmaqueavelocidadeéofactorprin-
cipaldo 10%dosaccidentese, tratán-
dosede accidentesmortais, estapro-
porción sobe o 30%. Deste xeito, a
velocidade incidenoriscodecolisión
eaumentaagravidadedas lesiónsque
poden sufrir asvítimas.
Non cabe dúbida de que o princi-
pal aval desta filosofía son as cifras,
uns números que na actualidade se
movennoquesecoñecencomocifras
de resistencia. Isto é, son tan baixas
que émoi difícil que sepoidan redu-
cirmáis.Destexeito,no2010,oanono
queentrouenvigoro límite30,avelo-
cidade inadecuadaestivopresenteno
3,7% dos accidentes contabilizados
polaPolicíaLocaldePontevedra.Catro
anosdespois,no2014,estaporcentaxe
reducíraseatao 1,1%, amesmaquexa
se rexistraraunanoantes.
Peroéqueoestudodoúltimosanos
pon demanifesto que esta baixada é
inclusomáis imporante si se bota a
vistamáisatrás,Así,no2006,enseisde
cadacensinistrosocorridosno termo
municipalcapitaliño tivoalgoquever
avelocidade inadecuada.
E paralelamente, a gravidade dos
mesmos taméndiminúe. Como dato,
POR
LÓPEZPENIDE
Cincoanosdolímite30nocascourbano
noseteanoscomprendidosentre1999
e 2006, a cidade do Lérez contabili-
zoudezaseismortosnos asfalto.Nos
seteanosseguintes, acifra foide tres.
Esta mesma evolución tamén se
revelacandoseanalizanas lesiónsdas
vítimasdeatropelos.Dosdocepeóns
feridos graves do 2012 pasouse a tan
só tresdousanosmáis tarde,mentres
que no caso de ciclistas, segundo os
datos quemanexa aPolicíaLocal, da
véntena de atropelos do 2014, a nin-
gúndelesapreciáronselle lesiónsque
tivesenundiagnósticodegravidade.
Esta situación, paradoxicamente,
levouacreartalclimadeoptimismona
poboaciónpontevedresaqueaPolicía
Local tenconstatadoquealgúnsacci-
dentesteñencomotraspondooexceso
de confianza. Sobre todo, trátase de
atropelos demenor entidadeque, en
todo caso, considérase que poderían
ser facilmente evitables noutras cir-
cunstancias.
Conxuntamente coa limitación a
30 quilómetros por hora, outras das
medidas que se están a amosar efec-
tivasparacalmaro tráficopolocasco
urbanoéa instalaciónde lombos.Así
o recoñece o propio intendente da
Policía Local, DanielMacenlle, quen
resalta que, «ao tempo que garanten
a accesibilidade universal, reducen
drasticamenteavelocidade».Ospasos
sobreelevadospermitenqueospeóns
poidan cruzar a calzada aomesmo
nivel que as beirarrúas, o quemini-
miza os problemas que puideran ter
aspersoas conmobilidade reducida.
1...,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14 16,17,18,19,20,21,22,23,24
Powered by FlippingBook