Pontevedra Guapa e Segura - page 11

A pé.
Un núcleo urbán concentrado e de pequenas dimensións como o
de Pontevedra permite os desprazamentos a pé para boa parte das
actividades. Segundo os tempos medidos para un estudo damobili-
dade, o desprazamento entre calquera punto da cidade e cada un
dos centros demaior afluencia non superaba os 15minutos cami-
ñando. Ir a pé é omellor xeito de chegar ben e a tempo.
En bici.
A bicicleta é unha opciónmoi axeitada para quen o desexe,
ademáis de resultar moi beneficiosa para a saúde. Últimamente
están a potenciándose estemedio unipersoal e autopropulsado:
aparcadoiros exclusivos, bicis de aluguer, medidas de seguridade...
pensar na cidade para a bici é pensar nun transporte de futuro.
En autobús.
Estemedio colectivo está pensado para traslados entre o
contorno urbano, Monte Porreiro e os concellos limítrofes, especial-
mente os de Marín e Poio, cos que a capital manténmoita interac-
ción laboral, residencial e comercial. O proceso de instauración do
sistemametropolitano de transporte, máis lento do que todos des-
exaríamos, é responsabilidade da Xunta de Galicia, organismo con
competencia exclusiva.
En vehículo privado.
O único xeito de utilizar os coches na trama ur-
bana é facelo racionalmente, impedindo que supoñan un problema
para outras actividades. Conseguimos máis espazo público retirando
os coches demoitos lugares onde dificultaban outras actividades.
Instaurouse un sistema flexíbel e útil para estacionar, aumentando
o número de lugares de uso público e dispoñendo, mesmo á beira
do río, dun amplísimo aparcadoiro disuasorio gratuíto. Impedindo o
abuso, as rúas e prazas estarán dispostas para os coches que real-
mente o necesitan: servizos de emerxencia, abastecer a comercios e
hostelaría, acceso de residentes, repartos, xestións, etc.
Non todo
coches
A reforma urbana fai posíbel unhamobilidade alternativa. Cando se fala demobilidade falamos non únicamente do tráfico de vehículos amotor,
senón tamén de todo o demáis: de desprazamentos para realizar as distintas actividades. A residencia, o traballo, o ocio, as compras, os des-
prazamentos entre o centro e a periferia, ás vías de alta capacidade, aos aeroportos... o transportemotorizado privado, o colectivo... todos son
factores a ter en conta nunhamobilidade definida en todas estas posibilidades.
A rúa Sagasta, en pleno centro comercial, un exemplo de usos variados
1...,2,3,4,5,6,7,8,9,10 12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,...25
Powered by FlippingBook