PREMIO ONU HABITAT - page 15

Transferencias
Paradefinir e concretar omodelodePontevedradecidiuse ter en conta as experiencias que xa seposuíande
urbanismo, peonalización e tráfico calmado, unhas veces para incorporar elementos e outras para coñecer as
súas limitacións. Sobre estabase, que se remonta comomínimo ádécadade 1950 coasmodernas teorías sobre
medio ambiente urbano, coas propostas daDeclaracióndeDubai, deHabitat II, daDeclaracióndeEstambul e coas
aportacións domovementode vida independentedas persoas condiscapacidades, así como as teorías da autonomía
dos nenos e nenas, trazouse o entramadobásicodo nosomodelo. Progresivamente fóronse incorporando novas
medidas tales como adosCamiños Escolares, paraque os nenos vaian apé á escola sen necesidadedeque un adulto
os acompañe, adaptándoas, por suposto, ás peculiaridades e características da cidadedePontevedra.
Como estemodelo leva xa 14 anos de implantación e avance, enmoitos aspectos estase a entrar en terreos novidosos
epioneiros, como as limitacións de velocidade a 30 e 20 km/h, a extensióndas peonalizaciónsmáis aládoCentro
Histórico, o usoplural dos espazos públicos, asmedidas estructurais de alivio e restricióndo tráfico, as zonas peonís
sen limitacións físicas, a flexibilidade e adaptabilidadedas solucións, a intermodalidade nos últimos kilómetros conbase
namobilidadepeonil, oMetrominuto, etc.
Oprocesode transferenciada experienciadePontevedra xadeu comezo hai máis dunhadécada, concretamente
dende 2001, cando unha actuación foi recollida comoboaprácticade accesibilidade nunhapublicacióndaONCE. A
nosa experiencia compartiuse endecenas de foros, institucións e entidades privadas: Lima, Lisboa,Madrid, Porto,
Aveiro, Almada, decenas de concellos dePortugal, Xixón, Sevilla, ACoruña,Múnich, Bastia, Valencia,Málaga, Donostia,
Huesca, entre outras, aoque haberíaque sumar as numerosas invitacións a congresos e intercambios. OMetrominuto
xa se replicou en varias cidades: Florencia, Cagliari, Xerez da Frontera, Londres, Toulouse, Carballo, etc.
As visitas aPontevedrapara coñecer in situo nosomodelo son tamén numerosas e frecuentes: consultores de
planificaciónurbanística, representantes do concellodeAveiro, oCENEAMoumesmoFrancescoTonucci (experto en
mobilidade infantil).
1...,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14 16,17,18,19,20
Powered by FlippingBook