Mellor a pé - page 21

Pontevedra recibe opremio
Intermodes, ungalardón europeoque
se concede ásmellores políticas demobilidade. Nathalie Leclerc,
unha das integrantes do xurado, explica os porqués da eleción.
“OmodelourbanodePontevedra
éoque recoñecemoscopremio”
Opremio Intermodesnaceu en 2009para recoñecer áscomunidades europeas “que
sedistinguenpolasúa vontadepolítica eo seu inxenioparamellorar amobilidade”.
En 2013 estegalardón irá aparar por primeiravez aunha cidade: Pontevedra.Adirec-
tora executiva e cofundadorada empresaorganizadora (colaboradoradaUniónEuro-
pea), NathalieLeclerc, explicaosmotivosdeste recoñecemento internacional.
Paraempezar, que tipodeproxectospremiaogalardón Intermodes?
Os criterios principais son a intermodalidade, aorixinalidadedas políticas demobilidade, a
facilidadede implantación, a sustentabilidade, o eco-comportamento, a conexión cosmedios
de transporte e a organización.
Elixironpara isooMetrominuto, deseñadopoloConcello,
aoparecer oprimeiromapapedestredeEuropa. Por que?
O benestar dos peóns e das persoas condiscapacidade éun paso importante cara aunha
mellormobilidade e estaé a primeira rede ecolóxicademobilidade que se
plantexa enEuropa. Pontevedra foi a primeira cidade quepensounela. É
unha idea simple, á vez que intelixente, que debe servir deexemploa toda
Europa.Ademáis, permitirá aos planificadores repensar a cidade para os
peóns. EnPontevedraa redepeonil intégrase coa redede transporte exis-
tente, e contribúe dun xeito importanteá intermodalidade.
OConcello entendeuogalardón comoun recoñecemento
aomodelourbanodePontevedra... Éunha interpretación
correcta?
Si. Omodelo urbano desenvolvido por Pontevedra, que inclúeMetromi-
nuto, é o que recoñecemos copremio.A intermodalidade, naque se in-
clúen os peóns, apareceentreas prioridades da cidade.Apolítica de
mobilidade sustentábel propostapor Pontevedra éo que Intermodes reco-
ñece.
OConcellodi quenonenviounengunhaproposta.
Como coñeceron “Metrominuto”?
O papel de Intermodes é garantir unha vixilancia sobre todoo que se fai en
termos de intermodalidade. Ese control realízase pormedio daparticipa-
ción en seminarios, a revisión de artigos, redes sociais, noticias das comu-
nidades europeas en Internet...Así coñecimosMetrominuto. Nonpuidemos
visitar Pontevedra, pero nos documentamos e informamos ampliamente
antes de elixila comoamellor iniciativa.
Entreosanterioresgalardonadosatópanseoplandemobilidadedos
XogosOlímpicos, eoutras iniciativasnasqueosbeneficiarios se con-
tanpormillóns. Porén, estepremio concédese aunhacidadede
80.000habitantes. É algocasual, ougardaunha segundamensaxe?
Anivel de intermodalidadenon hai proxectos grandes ou pequenos. Exis-
ten iniciativas audaces, eMetrominutoé unha delas. É un concepto fácil-
mente extrapolablea cidades de80.000habitantes, que sonmáis
frecuentes enEuropa queas grandes aglomeracións urbanas. Oenfoque
dePontevedra encaixa perfectamente dentro dos compromisos internacio-
nais daUE para a redución degases de efecto invernadero eda lexislación
europea sobrea calidadedo aire. Camiñar é oprimeiromedio de trans-
porte, polo que os peóns deben ter áreas especiais paraque podanmo-
versede xeito confortábel een condicións de calma e seguridade.
Ademáis, camiñar ébopara a saúde eomedio ambiente. Un 83%de euro-
peos aíndaprefiren utilizar o seupropio coche paramoverse, peroo 30%
das viaxes na cidade cubrenmenos de 3 km, e o50%menos de5 km. Me-
trominuto é unha alternativaás viaxes de distancias curtas, ademáis de ser
máis ecolóxico, barato e sano.
PensaquePontevedrapoderábeneficiarsedestepremio,
máis alódo recoñecemento internacional?
Os premios Intermodes xa concedidos tiveronun impacto significativona comunidade gaña-
dora, e neste caso, tendo en conta que as cidades dese tamaño sonmáis frecuentes naEu-
ropa que asmoi grandes, entendemos queMetrominuto debe servir de referencia paraas
medianas cidades, incluso para as de pequeno tamaño.
Tenopremio algún tipode compensación económica?
Lamentablemente non. Intermodes non recibenengún tiepo de subsidio, polo quenon pode
permitirse o luxo de distribuir premios económicos. Porén, o galardón estáapoiadopor unha
campaña demedios de comunicación na que destacará a cidadee a súa exemplar política
demobilidade naEuropa.
Entrevistapublicada por Diario dePontevedra o23 de decembro de 2012
“Camiñar é o
primeiromediode
transporte”
“A intermodalidade,
na que se inclúe
aos peóns, é unha
prioridade na
cidade”
1...,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20 22,23,24
Powered by FlippingBook