DUBAI - Voz de Galicia - page 14

14
PremioHábitataPontevedra
Apacificacióndo tráfico
O
futuroregulamentodetrá-
ficoqueestáaultimaraDGT,enmoito
do seuarticulado, pareceunha trans-
posicióndafilosofíaqueserespirano
modelode cidadedePontevedra. Xa
nonse tratadeque, ao igual queoco-
rrenocascourbanoenalgunhaszonas
doruraldacidadedoLérez, seaposte
por limitaravelocidadea30quilóme-
tros—«Apacificación do tráfico ur-
bano, a potenciación do uso da bici-
cleta e a redución da siniestralidade
nos cascos urbanos son tres obxecti-
vosqueteráncomoaliadomoi impor-
tantea introduciónxeraldo límitede
velocidadede30quilómetrosporho-
raenmoitasdas rúasdasnosas cida-
des», reflexa o proxecto deReal De-
creto—, senónque taménserecollen,
porprimeiravez,aschamadasvíasde
coexistencia.
Trátasedeespazosnosquecoexisten
automóbiles,peónsebicicletasnunha
única plataforma. O exemplomáis
clarodeestanova formadeentender
osdesprazamentosatópaseenrúastan
céntricas comoMichelena ouGutié-
rrezMellado.Sonpuntosonde, siben
apreferenciadepasoseguesendopeo-
nil, coinciden aomesmo nivel toda
clase de vehículos, bicicletas e, por
suposto, viandantes.
Curiosamente,ataodeagoraaDGT
nunca tivera abordado este «novo
modelo de rúa onde esta convértese
nunha zonade coexistencia compar-
tidaentrepeón,bicicletaevehículode
motor.Nestecontextoson importantes
asdenominadas zonasdeplataforma
única, que pasan agora a regularse
especificamente», remárcasenopro-
xectonormativoqueseatopanaactua-
lidadeen tramitación.Destemodo, a
intención deTráfico é amesma que
xa se plasmou enPontevedra cando
apostaronpor este tipo de viais, isto
é, que «o peón gozará de prioridade
de paso fronte os vehículos en cal-
querapuntodacalzada, salvonaque-
lesondeasinalizaciónespecífica indi-
queoutracousa».
Adiferenzadoutrospuntosdocasco
urbano,naszonasdeplataformaúnica
a velocidade limítase aos vinte qui-
lómetros por hora, ao tempo que, ao
igual que sefixono seudíaenPonte-
POR
LÓPEZPENIDE
vedra, «redúcese aomínimo a sinali-
zaciónhorizontal evertical».
Ocertoéqueapuntodecumprirse
un ano da entrada en vigor da nova
Ley deTráfico, unha lectura detida
dalgúns dos pasaxes do futuro regu-
lamentoque desenvolverá este texto
parecen inspirarse directamente na
idiosincrasia pontevedresa. De feito,
xanopreámbulodesteproxecto lexis-
lativo, aDirecciónGeneraldeTráfico
asume,porun lado,«aperdadeprota-
gonismodovehículoamotor»e, por
outro, «o auxe doutrosmedios para
desprazarse»,unhanovarealidadeque
estaAdministración considera que é
«un cambio cultural importante que
énecesariotaméntrasladaránorma».
E é aquí onde xurde a idea de que,
polomenos nas contornas urbanas,
osautomóbilesedemaisvehículosde
motordeixande serocentro sobreo
quedeixadepivotar,comoviñasendo
ata o de agora, a normativa circula-
toria, «dandopaso aunuso compar-
tidodavíaondeospeóns eos ciclis-
tas comezan a cobrar unha especial
importancia».
Nestepunto, asautoridadesdeTrá-
fico aluden aos concellos que, como
o de Pontevedra, están trasladando
dendehai xa tempoesta realidadeas
súaspolíticasdemobilidadeeseguri-
dadeviaria.Edefeito,naDGTasumen
que para desenrolar adecuadamente
estes «novosmodelos de cidade» é
precisoaccederásdemandasdecam-
bios na normativa xeral de circula-
ciónurbana.
Sonmodelos de cidades baseados
na pacificación do tráfico urbano, a
peonización de amplos tramos de
casco urbano e no fomento da bici-
cleta«comomediode transportepre-
ferentee cadavezmáis integradono
fluxo circulatorio dos vehículos». A
este respecto, todo parece indicar
queo seguintepasoquevai darPon-
tevedranomarcodomodelourbano
quepropugnanas autoridadesmuni-
cipais vai estar encamiñado en insis-
tir nesta dirección e que pasaría por,
entre outras intervencións, a habili-
tacióndenovos tramosdecarril bici.
Pontevedra foi unhadasprimeirasvilasqueoptoupolaschamadasvíasdecoexistencia, ondeo
tráfico rodadoconviveco restodeusuariosnunhaúnicaplataforma. Trátasedunha filosofíaque
vai asumir aDGTnoseuReglamentodeCirculación, unhanormativanaque taménaparecen
reflectidasoutrasdasmedidasenmateriade tráficoadoptadasnocascourbano
Aapostapolacoexistenciade
peóns,automóbilesebicicletas
OEXEMPLO
MICHELENA
Nesta
céntrica rúado casco
urbanopontevedrés a
coexistencianamesma
calzadadeautomóbiles,
bicicletas epeóns
está completamente
normalizada. De feito,
a sinalización vertical e
horizontal está reducida
aomínimo.
1...,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13 15,16,17,18,19,20,21,22,23,...24
Powered by FlippingBook